تجربه ها و خاطرات من

چهار شنبه 9 آذر 1390
ن : کامی

محرم ماه عزای حسین یا.........؟

به نام خدای حسین

 

به نظرتون این عزاداری هایی که ما میکنیم امام حسین (ع) رو شاد میکنه یا دلش رو میشکنه.وقتی میبینه مسلمونش کسی که تو محرم هاش سیاه میپوشه همچین به سینش میکوبونه که جای قرمزیش یه هفته میمونه تو خیابون یه دختر میبینه عین خروس میفته دنبالش...... . وقتی میبینه مسلمونش به خاطر دوزار پول بیشتر سر هرکسی رو حتی داداششو کلاه میذاره وقتی میبینه مسلمونش توی محرم نذری میده و موقع نذری دادن دوست داره همه ببینش که فلانی نذری میده چه آدمه خوبیه دلش شاد میشه یا میشکنه.بدتر اینکه تو خیابون وقتی به نام عزاداری توی دسته های عزاداری راه میره به همه چیز فکر میکنه جز حسین. چشمش همه جاست جز قتگاه.

به خدا وقتی امام حسین (ع) شاد میشه که کمی با اخلاقیاتش نحوه ی مسلمونیش آشنا شیم به دینش احترام بذاریم و بهش عمل کنیم و تو محرمش دانسته که تو کربلا چی گذشته گریه کنیم .

خدایا به ما توفیق بده که امسال تو محرم کمی به امام حسین(ع)نزدیک بشیم.

در ادامه مطلب مطالبی رو از کتاب حماسه ی حسینی مرحوم آیت الله مطهری رو انتخاب کردم و گذاشتم امیدوارم به دردتون بخوره البته کمی طولانیه.

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله

:: برچسب‌ها: محرم-ماه عزاداری,


سه شنبه 1 آذر 1390
ن : کامی

معتاد چت هم خماری میکشه؟

به نام خداوندی که عقل را آفرید تا انسان ها به وسیله ی اون از گمراهی های گوناگون نجات پیدا کنن.

الان تقریبا 2 ماهه که اینترنت ای دی اس ال خریدم. اون اوایل که خریدم قصدم واقعا استفاده ی درست بود و چون درسم هم مربوط به اینترنته بیشتر واسه این خریدم اما تو این 3 ماه 5 ساعت بیشتر واسه درسم ازش استفاده نکردم . من اصلا اهل چت نبودم اهل دوستی های چتی و.... هم نیستم اما این چت کردن و حضور پیدا کردن تو چت روم ها یک فرصتی رو به ما جوونا میده که شاید خیلی برامون لذت بخش باشه اون هم فرصت اینکه خودمون رو چیزی نشون بدیم که آرزوشو داشتیم اونطور باشیم و الان نیستیم یا اگه این نباشه دلایل روانشناسی دیگه ای داره که میتونم به کمبود محبت یا نیاز دیده شدن رو اشاره کنم  که راحت تو چت میتونیم خودمون رو هرجور که دوست داریم نشون بدیمو..... .

من قبل از این که این ترم شروع بشه واسه این ترم نقشه ها ی زیادی داشتم برنامه ریزی های دقیقی کرده بودم که انصافا حرف نداشتن اما کم کم چشم باز کردم دیدم چت همه ی وقت های آزاد و به درد بخورم رو ازم گرفته و نشونه ی اعتیاد به چت یکیش میتونه این باشه از دانشگاه میای خسته و کوفته ای با خودت میگی برم چند دیقه به ایمیلو وبلاگم سر بزنم بعد از این کارا میگی خب 10 دقیقه هم برم تو چت روم ببینم چه خبره؟ میری به چت روم مشغول میشی مامانت میاد صدات میکنه پسرم بیا شام بخور میگی الان باشه وایستا اومدم الان الان اومدم دیگههههههههههههههه اه..... و همینطوری پیش میری در عین اینکه معتاد شدی فکر میکنی که هروقت بخوای میتونی ازش جدا بشی و یه تفریح تلقی میکنی غافل ازینکه عین خوره عمرت رو میخوره. و باید بگم که معتاد به چت خماری هم میکشه اگه بخواید یک روز نرین به چت روم یه احساس اذیت کننده و کشنده ای پیدا میکنید.که هرچقدر زودتر این معضل رو توی کنترلتون نیارین و مهار نکنید واستون دردسر میشه.

فقط ما نیستیم که به چنین چیزهایی اعتیاد پیدا میکنیم . توی  دنیا اعتیاد های گوناگون غیر مواد مخدری وجود داره مثل اعتیاد به خرید کردن،اعتیاد به تماشای تلوزیون،پرخوری،قماربازی،حتی فحشا گری.

دلیل پیدا کردن این گونه اعتیاد ها را در کتاب اراده کافی نیست این گونه بیان کرده اند: انسان وقتی از یک کاری تجربه و خاطره ی شیرینی بر ذهنش باقی می ماند ناخودآگاه دوست دارد باز هم به آن حالت دست پیدا کند و نوعی برایش تغییر دهنده ی خلق محسوب میشود.تغییر دهنده ی خلق به مواد یا کاری گفته می شود که انسان برای دست یابی به حالت خوشی از آن استفاده می کند.(البته مواد مخدر قضیه ای دیگر دارد که واقعا نابود کننده است ولی اعتیاد به چت و غیره آسیبهای خیلی کمتری نسبت به مواد مخدر دارند) برای مثال من در اولین چتم خیلی خاطره ی خوشی برایم به وجود آمده که ممکن است 10 ها روز دیگر در چت به میل من خوش نیاید ولی برای تکرار آن حالت خوشی که برای اولین بار برایم به وجود آمد هی به چت می آیم. برای مثال کسی را مثال میزنم که در قماربازی یک مقداری برنده شده و مدام به قمار ادامه می دهد تا اینکه همه زندگی خود را می بازد ولی باز ادامه می دهد تا شاید به آن لذت اولین بار دست پیدا کند.

من تو صیه میکنم به خودم و به همه ی کسانی که به خوره ی چت مبتلایند از همین امروز شروع به برنامه ریزی کنند و تا زمانی که آن برنامه تمام نشده سمت کامپیوتر نیایند  و کم کم این گونه از اینترنت درست و برای تعالی زندگی استفاده کنیم . شاید دلیل اینکه تو دین ما توصیه شده که به دنیا دل نبندین همین موضوعه. چون خدا میدونست ما آدما چقد بی جنبه ایم گفته به دنیا دل نبندین و همیشه به فکر من باشین منظورش این نیست که از دنیا استفاده نکنین از دنیا استفاده کنین ولی طوری نشه که منو . اخرتو فراموش کنین . با اومدن چت به زندگیم نمازهام زیاد قضا یا حتی فراموش میشن. امیدوارم هممون بتونیم از این جور تله های زندگی درست و بدون آسیب عبور کنیم . البته من به ضررهای دیگه مثل عشق های اینترنتی و... اشاره نکردم چون میدونم همتون خیلی بهتر از من این چیزا رو میدونین.

در پناه حق.

 

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله

:: برچسب‌ها: چت, ضرهای چت-اعتیاد به چت,


جمعه 27 آبان 1390
ن : کامی

به نام یار مهربان

تا حالا اسم قانون جذب رو شنیدین؟قانونی که متولیانش معتقدن بزرگترین کشف یا معجزه ی چندین سال اخیره. اگه نشنیدین کمی دربارش توضیح میدم تو این قانون باید معتقد باشی که عشق و قدرت تصور و احساس قویترین نیروی عالمه. به هرچی که فکر کنی و مدام نسبت به اون در افکارت ابراز دوست داشتن و عشق بکنی حتما به سمتت میاد. این قانون میگه(که با این قسمتش موافقم)زندگی اتفاقی برای شما رقم نمیخوره زندگی حاصل و انعکاس افکارته زندگی دنباله رو احساسات تویه.

به هرچیزی که علاقه داری دربارش عشق بورز دربارش فکر کن و تصور کن که داریش و حتما به سمتت میاد و نویسنده ی کتاب راز قدرت برای اثبات این موضوع یک خاطره از خودش تعریف میکنه میگه تو خیابون یکی از شهرهای پاریس داشتم قدم میزدم که یهو چشمم به دامن یه خانومی میفته و ازش خیلی خوشم میاد و احساس خیلی خوبی بهش پیدا کردم یک هفته از اون موضوع گذشت و من همینطور به اون فکر میکردم که وقتی صبح از خانه (که گویا در شهر دیگری بوده) به سرکار میرفتم دیدم یک دامن درست مانند اونی که دوسش داشتم تو ویترین یه مغاست زود به سمتش رفتم  که صاحب مغازه گفت این دامن اتفاقی قاطی اجناس شده و اومده ما همچین سفارشی نداشتیم و نصف قیمت این دامن را میفروشه. نویسنده اینجاست که می گه "من برای بدست آوردن دامن کاری جز دوست داشتن آن نکردم و وبا استناد به قانون جذب من به دامن عشق ورزیدم و دامن جذب شد به سمت من".بدون هیچ زحمتی!!!

قانون جذب درباره ی خلقیات انسان صادق است اگر من مدام فکر کنم ترسو هستم طبعا ترسو خواهم شد ولی اگر فکر کنم شجاع هستم شجاع خواهم شد.

واقعیتش را بخواهید من آنقدر عالم نیستم که با دلیل و منطق ثابت کنم که این قانون زیاد کاربردی نیست.ولی تجربه ای در این باره دارم که براتون تعریف می کنم.

بنده حدود چند ماه پیش یک کتاب قانون جذبی خواندم و باورش کردم خیلی هم خوشحال شدم با خودم گفتم آخ جون دیگه خوشبخت شدم. راحت میشینم یه ور به هرچی دلم خواست عشق می ورزم میاد تو دستم.اون موقع عاشق لپ تاپ بودم و الانم هستم آقا ما به این لپ تاپ هی عشق ورزیدیم هی رفتم کاتالوگشو گرفتم میخوندم هی قیمتشو میپرسیدم تو ویترین هر مغازه لپ تاپ میدیدم  یه ده دقیقه ای وامیستادم و تماشا میکردم خواب لپ تاپ میدیدم. به حدی رسیده بودم دست کسی لپ تاپ میدیدم آب دهنم میریخت اما پول نداشتم . هی گفتم قانون جذب امروز میاره الان میاد فردا میاد اما نشد که نشد. لپ تاپ شده بود آینه دقم خیلی عذابم میداد.تا اینکه دیدم به جز اذیت کردن خودم کار دیگه ای نمیکنم من که پولشو ندارم چرا خودمو سرگرم این افکار کنم و وقتم تلف شه دوباره به قناعت رو آوردم . میگم خدایا هرچی دارم شکرت هرچیم ندارم شکرت تو همه چی رو بهتر از من میدونی خودمو میسپرم دستت(اما این حرف وقتی درسته که واقعا مسلمون باشی و به سمت خدا بری حلالش برات حلال و حرامش حرام باشه نه که بری دزدی کنی بعد از پشت بوم بیفتی پات بشکنه بگی خدایا من که خودمو سپرده بودم دستت چرا پام شکست؟).نمیدونین چقدر الان راحت شدم به جایی که هستم به چیزی که هستم  قانعم.خداروشکر.

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله


دو شنبه 18 مهر 1390
ن : کامی

دانشگاه مختلط

به نام خدا

من کاردانیمو تو یه دانشکده خوندم که متاسفانه یا خوشبختانه دختر نداشت. نمیدونم متاسفانه یا خوشبختانه چون هم هم کلاسی بودن با دختر خوبه هم بده . خوبیش به اینه که دختره و بقیه ی قضایا که 100% شما بهتر از من میدونید.بدیش اینه که خب ما پسرای جوون که موقععیت ازدواج حالا حالا ها نخواهیم داشت  و مقید به مسائل دینی هستیم با دیدین آن همه دختر ها و استادهای دختر آرایش کرده و زیبا اذیت می شویم .

اما دختر های دانشکده هم زیاد قابل فکر برای ازدواج نیستن ها اخه هر کدوم یه 5-6 تایی پسر زیر سر دارنو بد جوری افتادن تو خط البته استثناهایی وجود داره ها ولی من باشخصه استثنایی ندیدم.

امیدوارم همه دختر پسر ها بتونن روزی به زندگی دلبخواهشون برسن.

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله

:: برچسب‌ها: دانشگاه مختلط,


یک شنبه 1 خرداد 1390
ن : کامی

ماجرایی جالب ولی تلخ و البته واقعی

به نام خدا

با عرض سلام خدمت شما.

حدود يك هفته پيش پسري 11 ساله اي خودكشي كرده بود. كه هر كس كه اين واقعه را ميشنيد دليل خودكشي اين پسر  برايش سوال ميشد .آخر پسر 11 ساله چرا بايد خودكشي كند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

واقعيت امر اين است كه اين آقا پسر سابق ، عشق يك گوشي گراني به دلش مي افتد و يقه ي پدر مادر را ميگيرد كه الّا بلّا گوشي رو ميخوام و مادر خانواده كه ظاهرا راضي به خريدن نبود شديدا پسرش را تهديد ميكند كه اگر گوشي را گم بكني ميكشمت...................... . و از اتفاق، گوشي اين پسر گم ميشود و پسرك از ترس مادرش خودش را ميكشد .         اين مادر ندانسته باعث مرگ پسرش شد. خداوند صبرش دهد.

واقعا تاسف بار است.

خدانگهدار

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله


دو شنبه 12 ارديبهشت 1390
ن : کامی

دل سوخته

به نام  خدا

سلام به كسي كه اين نوشته ها رو ميخونه اميدوارم هميشه سالم باشي.

دلم خيلي ميگيره از اين كه ميبينم داريم چقدر به غرب و زندگيشون نزديك ميشيم .آتيش ميگيرم وقتي ميبينم واسه ما جوونا داشتن دوست دختر رو افتخار ميكنيم. الان من در كافي نت هستم همين چند لحظه پيش دو تا پسر17-16 ساله كنار باكس من داشتن فيلم هاي مزخرف ميديدن واقعا دلم سوخت. خيلي دلم ميخواست كاري كنم اما چيكار ميتونم كنم؟؟؟ ميگن به تو چه . همين فيلم هاست بدبختمون كرده . تورو كه داري اين مطلبو ميخوني ازت خواهش ميكنم هيچ وقت سراغ اينا نرو  و اگه ميتوني نذار دوستات هم ببينن.

ديدن اين پورن ها باعث ميشن تا اولا حياي جوون ازبين برهدوما هيز بشه سوما غريزه ي جنسيش بيدارتر از قبل بشه . و خداي نكرده شبها هنگام خواب خودشو جاي اون آشغالا بذاره . كه اگه همينجوري ادامه بده تو آتيشي مي افته كه همه ي زندگيشو داغون ميزنه آتش شهوت هيچ وقت خاموش نميشه اگه نتوني كنترلش اون تورو كنترل ميكنه

مواظب خودتون باشيد خداحافظ

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله


چهار شنبه 7 ارديبهشت 1390
ن : کامی

دنیای پر از خوبی و بدی

به نام خدا

اول از همه از اينكه عنوان وبلاگ رو اشتباهي به جاي حرف دل جوون20 ساله ّ جرف دل تايپ كردم عذر ميخوام.

دنيا پر از چيز هاي بد و خوبه زشت و قشنگ. همه چيز ها دورو دارن آدم خوب ذاريم آدم بد داريم خوشگل و به قئل معروف ماماني يكي ديگه هم پته ياره يا زشت. بگذريم كه همه ي اينا حكمت دارن..... . حرف من اينه دنيايي كه ما شيعه ها داريم دنيايي كه بايد براي خودمون با الگو گيري از زندگي كامل ترين انسانها يعني اهل بيت بسازيم پر از قشنگيه. پر از مهر و محبته. زندگيه كنونيه ما زندگيه شيعه ها نيست. زندگيه غربي هاست پسر شيعه چشم چرون نيست ذختر شيعه خودشه به همه عرضه نميكنه. الام براي مثال براي ترك يك عاادت كه به سياهي ختم ميشه حالا فرق نميكنه چي باشه انواع مختلفي دارهمثل پرخوري يا خود ارضايي يا ولخرجي يا ......... . غربي ها واسه درمان اينها چقدر فلسفه بافتن چقدر كتاب نوشتن اما همين اسلام خودمون كامل تري مذهب دنياست . اگر به اعتيادي اين گونه يعني مثل زياذ فيلم ديدن يا ازين قبيل دچاريد يه راه حلي دارم ولي اعتياد به مواد مخدر قضيش جداست. شما ابتدا بايد از بيخ ايمان خودتون رو باز سازي كنيد براي اين كار بايد از خوندن كتابهاي مذهبي شروع كنيد كه من كتاب ايمان نوشته ي آيت الله دستغيب و كتاب انسان كامل نوشته ي آيت الله مطهري رو پيشنهاد ميكنم و از صميم قلب سعي كنيذ كه با ايمان باشيد . در طي مراحل متوجه ميشيد كه راه حل غربي ها فقط جزو كوچكي از ايمان مارا در بر ميگيرد ائنا ميگن دايما بايد به خودت تلقين كني تا ضمير ناخودآگاهت تحت تاثير قرار بگيره ايمان ما هم در مراتب بالاتر ميگه مومن هرجا رو كه نگاه ميكنه بايد ياد خدا باشه يعني كاري رو كه خدا دوست نداره رو انجام نده.

البته بايد بگم كه من زموني از ايمان جدا شده بودم ولي به لطف خدا تونستم خودمو پيدا كنم

اينايي كه گفتم از نجربه ها و مطالعات خودم بود و حتما نميگم اين كارو كنيد و فقط يه پيشنهاد هست. خداحافظ همتون باشه. 

 

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله


صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 8 صفحه بعد


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جرف دل جوون 20 ساله و آدرس kami45.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.