تجربه ها و خاطرات من

شنبه 15 تير 1392
ن : کامی

داستانی فوق العاده برای ایجاد و حفظ انگیزه

به نام خدا

آهنگری بود که پس از گذراندن دوران جوانی پرشروشور، تصمیم گرفت روحش را وقف خدا کند. سالها باعلاقه کار کرد، به دیگران نیکی کرد اما با تمام پرهیزگاری که داشت ، از زندگی اش چیزی درست به نظر نمی آمد! حتی مشکلاتش مدام بیشترمیشد.

روزی ، یکی از دوستانش به دیدنش آمده بود، دوستش پس از اطلاع از وضعیت دشوار وی ،

 به او گفت:

واقعا عجیب است ! درست بعد از اینکه توتصمیم گرفته ای مرد خدا ترسی شوی ، زندگیت بدتر شده ! نمی خواهم ایمانت را ضعیف کنم ، اما با وجود تمام تلاشهایت در مسیر روحانی ، هیچ چیز برایت راحت تر وبهتر نشده است. چرا ؟

آهنگر بلا فاصله پاسخ نداد. او هم بارها به این موضوع فکر کرده بود ونمی فهمید که چه بر سر زندگی اش آمده است! اما نمی خواست سوال دوستش را بی پاسخ بگذارد. کمی فکر کرد وناگهان پاسخ خاص وکاملی را که می خواست ، یافت . این پاسخ آهنگر بود :

(( در این کارگاه آهنگری ، فولاد خام برایم می آورند که باید از آن شمشیر بسازم. می دانی چه طوراین کار را میکنم؟ اول ، فولاد را به اندازه ی جهنم حرارت میدهم تا سرخ شود؛ بعد بابی رحمی ، سنگین ترین پتک را برمی دارم وپشت سرهم به آن ضربه می زنم تا اینکه فولاد ، شکلی را که میخواهم بگیرد. بعد ، آن را در ظرف آب سرد فرو می کنم. به طوری که تمام این کارگاه را بخار فرا میگیرد. فولاد به خاطر این تغییر ناگهانی دما ، ناله میکند ورنج میبرد. یک بار کافی نیست ، باید این کار را آن قدر تکرار کنم تا به شمشیر مورد نظرم دست یابم . ))

آهنگر لحظه ای  سکوت کرد ..... و سپس ادامه داد :

(( گاهی فولاد نمی تواند تاب این همه رنج و فشار را بیاورد. حرارت ، ضربات پتک و آب سرد باعث ترک خوردنش می شود آنگاه می فهمم که از این فولاد هرگز شمشیر مناسبی در نخواهد آمد، لذا آنرا کنار می گذارم .))

آهنگر کمی مکث کرد ودوباره ادامه داد:

((می دانم که خدا دارد مرا در آتش رنج فرو می برد. ضربات پتکی را که درزندگی من وارد کرده ، پذیرفته ام وگاهی  به شدت احساس سرما می کنم. انگا ر فولادی باشم که از آب دیده شدن رنج می برم اما  تنها چیزی که می خواهم این است :

خدای من ، ای جان جانان ، از کارت دست نکش تا شکلی  را که تو می خواهی به خود بگیرم .....با هر روشی که می پسندی ادامه بده .. هر مدت که لازم است ادامه بده. .. اما هرگز مرا به میان فولاد های پرتاب نکن!))

شب آنگاه زیبا ست که نور را باور داشته باشیم.

                                                                                                 دوروستان

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله

:: برچسب‌ها: داستان,


چهار شنبه 12 تير 1392
ن : کامی

خودمونو دوست داشته باشیم

به نام خدا

ما عزیزترین دارایی مون چیه؟ برای جواب دادن به این سوال کمی فکر کنید به این نتیجه میرسید که ما خودمون مهمترین و عزیزترین چیزی هستیم که داریم. قبل از هر برنامه ریزی و قبل از انجام هر کاری باید به خودمون ارزش بدیم و به اصطلاح به خودمون برسیم و حسابی به خودمون ارزش بدیم و دوسش داشته باشیم.

توی این موضوع یک مثالی از داستانهای مولوی میشه زد: یک نفری زیر سایه ی درخت خوابیده بود که یه رهگذر بیدارش میکنه و بیچاره رو بدون هیچ توضیحی وادار به دویدنشو کرد . رهگذر اینو مجبور به ژیاده روی طولانی توی تژه و اینور اونور کرد توی این مدت هم این بیچاره همش به رهگذره فحش میداد و میگفت منو چرا از خواب نازم کردی فلان فلان شده تا که آخر سر ، رهگذره این بدبخت رو مجبور به خوردن میوه های پلاسیده ای که از درخت افتاده بود کرد که تا اینا رو خورد یه مار از دهن این میاد بیرون و رهگذره بهش توضیح میده که وقتی خواب بودی یه مار رفت تو دهنت و شکمت . مرد وقتی ماجرا رو فهمید از رهگذر تشکر کرد . معنی دوست داشتن اینه . مرد تمام مدت فکر میکرد این سختی ها از روی کینه و عداوته ولی وقتی به مقصد رسیدن از این همه سختی تشکر کرد.

پس ما هم باید به معنای واقعی خودمونو دوست داشته باشیم . اینکه هرموقع هرچی که دلمون خواست رو مهیا کنیم بعد بگیم من خودمو دوست دارم اشتباهه درواقع با خودت دشمنی میکنی .

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله

:: برچسب‌ها: موفقیت, موفقیّت, تلاش, جملات انگیزه بخش, ,


سه شنبه 11 تير 1392
ن : کامی

متفاوت بودن

به نام خدا

 

متفاوت بودن از دیگران شاید بهترین نیرو محرکه ی اولیه می تونه باشه . 

خب هممون دوست داریم از دیگران بهتر باشیم و متفاوت باشیم . هرگاه احساس کنیم که مثل همه ی دیگران هستیم آن روز ف روز مرگ خواهد بود .

میشه بیایم ببینیم همه چجورین ما جور دیگر(بهتر ) باشیم . این طوری خود به خود بهتر میشیم.


الان همه:
1- اگه دست خودشون باشه و اداره نداشته باشن دیر از خواب بیدار میشن
2-تلوزیون زیاد نگاه میکنن و کتاب کم میخونن
3-ورزش نمیکنن.
3- به هرزگی چشم عادت دارن به هرچیزی که جلوشون بذارن نگاه میکنن(بدون مواظبت)
4-به هرچیزی گوش میدن
5-اصلا قدر وقتشونو نمیدونن

در واقع با شناسایی این گونه عادت های بیشتر مردم ، میتونیم متفاوت و بهتر از دیگران باشیم. و موفق تر خواهیم بود.

چون این راه هایی که در بالا ذکر شدند توسط میلیون ها نفر آزمایش شده اند و به نتیجه نرسیده اند.

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله

:: برچسب‌ها: موفقبت, بهتر شدن, روز به روز بهتر شدن,


یک شنبه 9 تير 1392
ن : کامی

تاخیر دو ماهه

به نام خدا

قرار بود در این وبلاگ به کمک هم از جا پاشیم و برای انجام کارهای بزرگ انگیزه سازی کنیم و نقش آب راکد رو دیگه بازی نکنیم و برای متصل شدن به دریای صاف زلال جاری بشیم .

اما باید اعتراف کنم که اتفاقی افتاد که بسیار مرا تحت تاثیر قرار دادو درست توی مهار کردنش موفق نبودم و احساس شکست خورده ها را پیدا کردم راین احساس تلخ باعث شد که دو ماه هیچ کاری نکنم توی حباب خودم بمونم تنبل و بیکار تر از هر روز و بی برنامه تر از دیروز ، شبم صبح شه و صبحم شب. خدا رو شاکرم که دستم رو گرفت و این حس تلاش کرن دوباره در من زنده شد از فردا دوباره تلاش خواهم کرد و متن های انگیزه بخشی رو که خودم ازشون جون میگیرم روتو این وبلاگ میذارم . به امید اینکه دلمون همیشه پر از خدا باشه

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله

:: برچسب‌ها: شروع دوباره, شروع,


دو شنبه 27 خرداد 1392
ن : کامی

مهمترین چیزی که تا بحال یاد گرفتم

توی این 23 سال که از زندگیم گذشته و ایشالله تا 320 سال  هم خواهم رسید یک نکته ی خیلی مهم یاد گرفتم و یا درست تر بگم از زندگی که داشتم این نکته رو درک کردم و نکته ی مهم اینکه:

اصلی ترین فاکتوری که زندگی مار میسازه چیزهایی هست که از طرق مختلف وارد ذهنمون میشه(چشم ، گوش ) . یعنی خوب یا بد بودن ما وابسته به این هست که بتونیم ورودی های ذهنمون رو کنترل کنیم یا نه .

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله


سه شنبه 7 خرداد 1392
ن : کامی

حسی که دارم

سلام من خوشحالم که 7 ماه فرصت دارم برای ارشد تلاش کنم و امیدوارم موفق شم اما در این مدت بسیار عذاب آور است که از پدر پول بگیرم، اوضاع اقتصادی بد خانواده را ببینم و نتوانم کمک کنم و صد البته گاهی در درس خواندن کوتاهی کنم.

یه بحث دیگه اینکه ، اگه یه فکری  وارد ذهنتون بشه و عذابتون بده میتونین مهارش کنین ؟ فکری مثل اینکه دیگری فکر میکنه تو بی عرضه ای یا سرت کلاه گذاشتن یا فکری که دیگران راجبت میکنن.

اگه خودتون با عقل خودتون کاری بکنید بعد ها پایبند نتایجش خواهین بود؟

 

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله


شنبه 7 ارديبهشت 1392
ن : کامی

راه ایجاد انگیزه

انگیزه ی پایدار تنها از احساس رسیدن به دستاوردها و نتایج به وجود می اید .
هرچه میزان بیشتری کار انجام دهید ، احساس بهتری نسبتت به خود خواهید داشت و برای انجام کار بیشتر مشتاق تر خواهید شد.

 

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله

:: برچسب‌ها: موفقیت, تغییر, استفاده از جوانی,


شنبه 7 ارديبهشت 1392
ن : کامی

ترس از اشتباه کردن

یکی از رایج ترین ناراحتیهایی که مردم ، به هنگام کار کردن روی قابلیت فردی خود ، احساس می کنند ، احساس ناتمامی یا عدم مهارت کافی است. ما ، ازینکه دیگران متوجه اشتباه ما باشند می ترسیم رشد شخصی مستلزم ارتکاب اشتباه های بسیار زیادی است، هرچند اعترافکردن به اشتباه بسیار دشوار و ناراحت کننده است.

 

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله

:: برچسب‌ها: موفقیت, تغییر, تغییر در زندگی, حس شادابی,


شنبه 7 ارديبهشت 1392
ن : کامی

شروعی دوباره

به نام خدا

کافیه هرچی از غم و ناامیدی و یاس حرف زدیم. کافیه از بس یه جا نشستیم گفتیم نمیشه نمیشه . کافیه همه چی رو گردن خدا انداختیم . الان ما هستیم الان ما مختاریم الان ما زنده ایم و تا زنده ایم باید تلاش کنیم.(میخواین مومن باشین یا نباشین این به خودتون و خداتون مربوطه فقط باید تلاش کرد. با تلاش خود به خود به خدا نزدیک میشیم)

 امروز میخوام استارت انقلابی در زندگیم رو بردارم میخوام حرفایی بزنم که نیروی محرکه ای برای بلند شدن و تلاش کردن باشه درسته اره درستش همینه . ما متولد نشدیم یه جا بشینیم از غم و غصه بگیم . غم و غصه همیشه هست فقط کسی موفق میشه که بتونه باهاشون کنار بیاد و تلاش کنه. هرکس میخواد حرفای انگیزه بخش بخونه و زندگیش تغییر کنه ازین به بعده وبلاگ رو بخونه ما دیگه اینجا جایی واسه سستی و غم نداریم اگه میخواین حرفای معمولی و نمیشه و موقعیت بده و ازین حرفا رو بشنوین یا اگه میخواین حرفایی از قبیل عاشقششم و وصال و فراق ابروت قشنگه تو چقد زیبایی ازین چرت و پرتا بشنوین اینجا جاتون نیست برین و وبلاگ موردنظرتونو که خیل یهم زیاد هست رو پیدا کنین و موقع نظر دادن توجه کنید که نظرات انرژی زا و راه گشا بذارین تا بتونیم به هم کمک کنیم .
امروز روز جدید هست .

من یک متن زیبا و قشنگ رو انتخاب کردم که انرژی فوق العاده ای میده و خوندنش حتما سودآوره:

همانطور که پژوهش ها نشان می دهد بزرگترین مانع قابلیت فردی بالا ، تمایل به اجتناب از رنج است ، رنجی که از افزایش خودآگاهی سرچشمه می گیرد. بیشتر از دوسوم کسانی که آنها را آزمایش کردیم به دشواری قبول می کنند که در آنها نارساییها و کمبود هایی وجود دارد .      چیزهایی که درباره آن ها ، فکر نمی کنید ، به دلیلی در صفحه ی رادار شما دیده نمی شوند : این دلیل که اگر دیده شوند شما را رنج خواهند داد. اجتناب از این رنج باعث بروز مشکلاتی می شود، زیرا این کار، یعنی اجتناب ،نوعی راه حل کوتاه مدت است  . تنها راه ایجاد تغییر مبارزه با درد و رنج است. اگر آنچه را که برای ایجاد تغییر لازم است نادیده بگیرید نخواهید توانست به طور موثر خودتان را مدیریت کنید .
به جای آنکه از احساس رنج دوری و اجتناب کنید ، هدفتان باید این باشد که به طرف آن بروید ، داخل شوید و دست اخر از آن عبور کنید .این گفت درمورد ناراحتیهای کوچک هیجانی مثل بی حوصلگی کسالت ، و سردرگمی یا رنج انتظار کشیدن نیز صدق می کند .   

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله

:: برچسب‌ها: تغییر, تغییر در زندگی, شادابی, موفقیت در زندگی, تلاش دوباره,


سه شنبه 3 ارديبهشت 1392
ن : کامی

بغض بی دلیل

به نام خدا

گاهی ادم دلش می خواد اطرافش خلوت باشه هیچ کس دوروبرش نباشه کسی باهاش حرف نزنه امروز من همینطور بودم دلم ازهمه پر بود . برای بهتر شدن حالم رفتم سمت امامزاده از در وارد نشده بودم که بغضم ترکید بدون هیچ دلیلی گریه میکردم سرمو گذاشته بودم روی ضریح  و گریه میکردم بدون فکر به این که نگام میکنن که نکنه ریا بشه یا نه . به چیز خاصی به جز رهایی فکر نمیکردم .خدا این زنجیرارو از گردنم دربیار  . خدا دارم توی این تنهایی خفه می شم باهام حرف بزن خدا خدا چرا من حرف نمیزنی خدا.

اومدم خونه ولی حالم بهتر نشده بود.  درست موقعی که ادم حالش خوش نیست به کمی تنهایی احتیاج داره همه دور ادم جمع میشن : "چت شده؟ چرا این جوری می کنی؟
_بابا ولم کنین حالم خوبه تنهام بذارین.

امیدوارم منو ببخشن که باهاشون بدرفتری کردم داد کشیدم

خدا بسه نمی خوام لذت دنیارو
خدا کافیه تا کی می خوای نظاره گره غرق شدنم باشی
آخه من که معصوم نیستم گناه نکنم
آخهتو خودتو نشونم بده تا عاشقت بشم

 

خاطره-حرف دل جوون 20 ساله

:: برچسب‌ها: حال بد, تنهایی , گریه,



تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جرف دل جوون 20 ساله و آدرس kami45.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.